2021.07.16. 10:53
Múlt, jelen, jövő: pozitívan
Éves rendes küldöttgyűlését tartotta a Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara, a vírushelyzet miatt a szokásosnál mintegy három hónappal később.
Fotó: © Ady Géza
A testület elfogadta a városi kamara tavalyi szakmai működéséről, gazdálkodásáról szóló beszámolót és az idei munkatervet, költségvetést. A döntéshozatal előtt Hegyiné Tóth Noémi titkár tartott előadásokat az írásbeli anyagok kiegészítéseként a tavalyi és az idei év feladatairól, gazdasági adatairól. Elsőként elmondta, hogy 2020-ban 223 fős növekedés mutatkozott a város vállalkozóinak számában, az egyéni vállalkozásoknál jelentős, 341 fős bővülés volt, amíg a társas vállalkozásoknál – elsősorban a mikro- és kisvállalkozásoknál – csökkenést lehetett tapasztalni (118).
Nőtt az építőipari cégek száma, és a kamara tagvállalatainak köre is bővült. A tavalyi évvel kapcsolatos beszámolóban természetesen többször előkerült a vírushelyzet hatásának említése. A kamara is többször kényszerült munkarendjének átalakítására, teljes, illetve részleges home office bevezetésére. Azonban az ügyfelek számára az ügyintézést, így a személyes kapcsolattartás igénylőket (kiemelten a Széchenyi Kártyával kapcsolatosakat) is végig megfelelően biztosítani tudták. A kialakult helyzetben kiemelt feladata volt a kamarának a vállalkozók tájékoztatása a kormányzati intézkedésekről, a járvány hatásai miatt megnyitott lehetőségekről, kedvezményekről, pályázatokról, a nemzetközi hírekről. A fokozott érdeklődés észlelhető is volt a kamarai felületek – honlap, hírlevél, Facebook-oldal – látogatottságának növekedésében.
Nagy számban érdeklődtek az egyéni vállalkozók, egyéni cégek a kamara által nyújtott új szolgáltatás alapján a vállalkozói tevékenység indításához, folytatásához szükséges általános információkról, a képesítéshez, valamint a hatósági engedélyhez vagy bejelentéshez kötött gazdasági tevékenységekről. Ezt a szolgáltatást a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által fejlesztett e-TUs rendszer támogatásával végzik, amelynek bárki számára elérhető információs felületei is vannak.
A tavalyi feladatok között is, ahogy idén is fontos szerepet kapnak az átalakuló szakképzési rendszerhez kötődők. És ahogy tavaly, úgy idén is sokan vették, veszik igénybe a Széchenyi Kártya rendszer támogatott konstrukcióit. Jellemző adat, hogy 2019-hez képest tavaly duplájára, 4,5 milliárd forintra nőtt a városunkban igénybe vett összeg. Kiemelkedő eseménye volt a tavalyi évnek, hogy a kamara meg tudta vásárolni székházának önkormányzati tulajdonrészét, idén pedig jelentős energetikai korszerűsítést terveznek pályázati lehetőség igénybevételével.
A tavalyi tisztújításkor derült ki, hogy a három tagozat – ipari, kereskedelmi és kézműves – által képviselt vállalkozások súlyarányában történt változás miatt a hétfős elnökségen változtatni kell. Az új küldöttgyűlés az elmúlt évben ennek megfelelően döntött az elnökség kilenc tagúra bővítéséről. A tegnapi küldöttgyűlésen (a korábban megtartott tagozati ülések jelölésének megfelelően) megszavazták a két új elnökségi tagot, az ipari tagozat képviseletében Matuss Péter (ISD Dunaferr Zrt.), a kézműves tagozat képviseletében dr. Kováts Miklós (Quint-Ex Bt.) került be az elnöksége. Matuss Péter helyére (összeférhetetlenség miatt) új tagot választottak az ellenőrző bizottságba, Szaló Pál Lászlót (Dunafin Zrt.).
Zárszavában Králik Gyula elnök érezhető optimizmussal beszélt a kamara közelmúltját és jövőjét jellemző fejleményekről, és megköszönte minden együttműködő támogatását.