2024.03.05. 20:00
Hová írassuk gyermekünket: Kincskereső Tagóvoda
Óvodabemutató-sorozatunkkal szeretnénk segíteni a kisgyermekes szülőket, hogy megtalálják a gyermekük számára a legmegfelelőbb óvodát.
Szemünk fénye, a gyermekünk. Nem mindegy éppen ezért , hogy kik és hogyan foglalkoznak, vigyáznak rá. Óvodabemutató-sorozatunkkal szeretnénk segíteni a kisgyermekes szülőket, hogy megtalálják a gyermekük számára a legmegfelelőbb óvodát.
Kincskereső Tagóvoda: Óvodánk 1966 óta a belváros békés, nyugodt lakókörzetében, kettő vegyes csoporttal működik, Csiga és Katica néven. Óvodánk Dunaújváros Ady E. u. 1/A alatt található.
A két csoportszoba képességfejlesztő játékokkal, és zenei eszközökkel gazdagon felszerelt. A csoportszobák galériával rendelkeznek, mely megnöveli a játékteret. Minden csoportban van mocorgó sarok, bordásfal vagy Csepphinta. Tornatermünkben számos tornaszer és színes mozgásfejlesztő eszköz található. Tágas udvarunk nagymozgást fejlesztő eszközökkel jól felszerelve kínál lehetőséget óvodásainknak.
A családokkal jól működő, támogató kapcsolatot tartunk fenn, sok közös programot szervezve. A családi nevelést kiegészítve, derűs, szeretetteljes, meghitt légkörben nevelve a gyermekeket.
Sajátos nevelési igényű gyermek jelenleg nincs, a beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézséggel küzdő gyermekeket az óvodai nevelés keretein belül a csoportos óvónők fejlesztik. Heti rendszerességgel logopédus segíti munkánkat.
Az óvodánk jó gyakorlatának programja:
Kincskereső avató (november 11.), az új óvodásoknak három próbát kell kiállniuk, mely után az óvoda logójával ellátott pólót megkapva, kincskeresőssé válnak.
Kihívás napja (május utolsó szerda), a szülőket is várjuk az egész napos rendezvényre, hogy együtt mozogjunk.
Óvodánk indulója három kulcsszóra épül, a mozgás, mese, tanulás, mely tevékenységek a mindennapi játékba ágyazva átszövik a gyermekek óvodai életét.
A Kincskereső Tagóvoda a Dunaújvárosi Óvoda Pedagógiai Programja alapján végzi nevelő- és fejlesztő tevékenységét, kiemelve a mozgás, a mese és a zene jelentőségét.
A test táplálására a mozgás, a mindennapos testnevelés, labdajáték, lábtorna, tornacsarnok, jégpálya és természetesen a mindennapi udvari tevékenységek, kirándulások.
A lélek táplálására a mese, mely segítséget nyújt a gyermeknek, a belső problémái megértéséhez és megoldásához, szórakoztat, irodalmi élményt nyújt, szókincset bővít, beszédkészséget fejleszt, fantáziát mozgat, erkölcsi tanulságot ad, és természetesen szerepek átélését segíti.
A lélek táplálására a zene, a mindennapi közös éneklés, zenélés, zenehallagtás érzelmi biztonságot teremt, nyugtató-serkentő hatásával kedvezően hat a gyermek egész személyiségére, a társas kapcsolatok fejlődésére, az érzelmi intelligencia, és szociális kompetencia fejlődésére. A zenei nevelésre épülő fejlesztő innovátori mesterprogram, a Színes kottamódszer zenepedagógiai módszer komplexitásával, és a színes hangszerek alkalmazásával a gyermekek egész személyiségének fejlődését biztosítja.
A mozgalmas mindennapjainkban, a változatos tevékenységekben való részvétellel a gyermekek minden nap egy-egy újabb kinccsel gazdagodnak.
A mindennapi nevelői munkát szakmailag jól képzett, lelkes szakemberek látják el.
Csiga csoportban:
Szabóné Wernitzer Tünde óvodapedagógus, élménydús mese és drámajátékok lelkes alkalmazója.
Katica csoportban:
Lőrincz Andrea Ágnes tagintézmény-igazgató óvodapedagógus, mesterpedagógus, a zene és mozgás sokszínű tevékenységeinek aktív alkalmazója.
Muhl Antalné óvodapedagógus változatos vizuális technikák, báb és szerepjátékok alkalmazója.
A pedagógiai munkánk hatékony megvalósulását szakképzett pedagógiai asszisztensek és dajka nénik segítik rendkívüli elhivatottsággal.
Sok szeretettel várjuk leendő óvodásainkat és szüleiket sokszínű, változatos nevelési programunkkal, és örömteli, élménydús mindennapokkal!