Hamlear

2021.05.06. 12:00

Őze Áron a gyulai várban rendez szomorújátékot

Korábban hírül adtuk, a Gyulai Várszínház és Bartók kamaraszínház közös bemutatójaként lesz látható a Hamlear, a dán királyfiból lett brit király, szomorújáték épp öt felvonásban, William Shakespeare pompás nyomdokán című darab Őze Áron rendezésében nyáron.

Balla Tibor

2021.02.12. Őze Áron sajtótájékoztatója Bartók Kamaraszínház és Művészetek Háza Dunaújváros Fotón: Őze Áron színház igazgató Fotós: Szabóné Zsedrovits Enikő SzZsE Dunújvárosi Hírlap DH

Fotó: Zsedrovits Eniko

A Győrei Zsolt – Schlachtovszky Csaba alkotópáros sajátos színpadi nyelvet és a humor kimeríthetetlen tárházát és eszköztárát alkalmazó darabja nem csak rendezőként kínál remek feladatot Őze Áronnak, az előadás színpadra álmodójának, de elmésen és színesen megírt karaktereik, fő- és mellékszereplőik az előadásban fellépő színészek számra is remek alkotói feladatot biztosítanak.

A rendező gondolatai a darabról és az alkotókról: „Ami az akkori munka (a Kuplékirály – szerk.) kapcsán is lenyűgözött, és úgy vélem, jelen darabbal tulajdonképpen eljutott a csúcsára, az a humor magas szintű és igényes alkalmazása, művelése és emellett pedig a darab mélyén ott izzó társadalmi mondanivaló és üzenet. A két szegmens egymásba olvasztása teremt olyan sajátos hatásmechanizmust, ami kiemeli a Hamleart a csupán csak szórakoztató és szórakoztatni akaró könnyű vígjátékok sorából.

Őze Áron ezúttal ismét rendezőként közelít a darabhoz
Fotó: Szabóné Zsedrovits Enikő/Dunaújvárosi Hírlap

A dramaturgiai hatásmechanizmusokat pontosan ismerő és azokat a gyakorlatba tökéletesen átültető írók, pergő ritmusú jeleneteket és sziporkázó párbeszédeket alkottak. A mű alapkérdése: lehet-e egymástól távol lévő színpadi hősöket, más nemzetek kulturális és irodalmi kánonjának elemeit összemosni, vegyíteni? Mi lesz abból, ha egy műben találkoznak a drámairodalom és a világszínház legfontosabb hősei, jelesül Hamlet és Lear király, a magyar irodalom és kultúrtörténet egyik emblematikus alakjával, Bánk bánnal. Olyan sokszereplős, két részben játszható, nagyívű Hamlet- és Lear király-paródia ez a darab, amely Bánk bánt sem kíméli. A színpadi megvalósításban változatos eszköztárat kívánok alkalmazni, amelyben békésen megfér egymás mellett a korhű elemekből építkező díszlet- és jelmez- illetve látványvilág, az audiovizuális technika, akár az animáció vagy az élőszereplős mozgókép, de akár a bábtechnikák vagy a mozgásszínházi elemek is.”

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában