Dollármédia

2022.12.30. 12:00

A Soros-féle álcivil szervezetek így befolyásolják és irányítják a médiát

A Soros-hálózat finanszírozta NGO-k különböző módszerekkel befolyásolják a külföldi sajtót a szuverenista országok lejáratásában. Az álcivil, mélyen átpolitizált szervezeteknek a legnagyobb nemzetközi lapoknál is megvannak a lekenyerezett, beépített emberei, akiket saját érdekeik szerint irányítanak.

Soros György magyar származású amerikai üzletember, a New York-i Soros Fund Management befektetési társaság elnöke az Európai Roma Mûvészeti és Kulturális Intézet megalapításának alkalmából rendezett berlini ünnepségen 2017. június 8-án

Forrás: MTI/EPA

Fotó: CLEMENS BILAN

A magukat jogvédőnek nevező nem kormányzati szervezetek a saját krédójuk szerint a demokratikus értékeket igyekeznek megvédeni és népszerűsíteni, ám valójában az NGO-k fenntartói politikai fegyverként állítják hadrendbe ezeket az alakulatokat. Az eszközeik között a különböző médiamunkások lekenyerezése is szerepel, egyebek mellett fizetett utazásokkal, jó hotelekkel és éttermi ebédekkel vásárolják meg az újságírókat a különböző NGO-k, hogy az ő narratívájuk szerint jelenítsék meg a különböző országokat a nemzetközi médiában. Erről korábban több Soros-szervezet egykori vezetője is beszélt – hívta fel a figyelmet az Origo.

A hírportál arról ír, hogy a Magyar Nemzet birtokába került hangfelvételen 

Andrej Nosko, a Soros György-féle Nyílt Társadalom Alapítványok (OSF) korábbi igazgatója egyebek mellett arról számolt be, hogy több alkalommal is fizetett egy-egy újságírónak az említett célból. 

Mint mondta, még az OSF vezetőjeként azért is felbérelt egy újságírót, hogy a közvélemény-kutató intézetük publikációját promotálja. Hozzátette, mivel kényes kérdés gázsit fizetni az újságírónak, ezért inkább „csak" a költségeket állják. Így amikor egy egész hónapra bérelt fel egy médiamunkást, összesen csaknem tízezer eurót tett ki az újságíró szállására, étkezésére, utazására, valamint a tolmácsolásként elszámolt összeg.

Nosko beszámolójából az is kiderül, hogy megvannak a jól bejáratott embereik az ilyen feladatokra. Például Andrew Connelly, aki korábban a migrációs válság kapcsán támadta a bevándorlást ellenző országokat, köztünk hazánkat is. Az egykori igazgató kitért arra is, hogyan hasznosíthatók azok az anyagok, amelyek nem férnek be a napi politikával foglalkozó olyan nemzetközi lapokba mint a Politico vagy a Financial Times. Úgy vélte, ezeket a történeteket olyan magazinokban lehet elsütni, mint a New Europe, a Visegrád Insight vagy éppen a National Geographic. Kiemelt fontosságúnak nevezte, hogy az adott sztori megragadja a lapok figyelmét, s ezért szerinte akár kreálni is lehet a hírértéket.

Az Origo cikke felidézi azt is, hogy Jeney Orsolya, a Soros-féle Amnesty International korábbi igazgatója szintén arról beszélt egy másik Skype-interjúban, miként próbálják rávenni a külföldi sajtót, hogy a jogvédő szervezetek szája íze szerint írjanak bizonyos témákról. 

– Ha a külföldi média képviselői érkeznek Magyarországra, akkor kvázi VIP-személyekként kezeljük őket, különleges bánásmódot kapnak. Alapvető dolog például, hogy elmegyünk velük villásreggelizni, de ha kiadunk egy jelentést, akkor is megetetjük őket. Nagyobb valószínűséggel írják meg ezeket a dolgokat, ha van egy ilyen kommunikációs csomag – fejtette ki. 

Az Origón megjelent teljes cikket ITT lehet elolvasni. 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában