Az Igazság órája

3 órája

Felkavarták a politikai állóvizet a hurrikánok az USA-ban

Kamala Harris vezeti a felméréseket, de egyre csökken az előnye.

MW

A Milton hurrikán következtében 2024. október 11-én St. Pete Beach-en, Floridában lerombolt ház

Forrás: AFP

Fotó: GIORGIO VIERA

Akár döntő befolyása is lehet az amerikai elnökválasztásra, hogy ki hogyan kezeli a Helene és a Milton hurrikán okozta katasztrófát – mondta el Az Igazság órájában, az Alapjogokért Központ (AK) és a Hír FM közös műsorában Koskovics Zoltán, az AK geopolitikai elemzője. 

Donald Trump – ő egy szállodalánc tulajdonosa – több száz katasztrófavédelmi dolgozót helyezett el floridai szállodáiban. Kamala Harris is megpróbálta mutatni magát, ő azt csinálta, hogy alelnökként megpróbált kapcsolatba lépni Ron DeSantissal, Florida republikánus kormányzójával. DeSantis azonban nem volt hajlandó neki felvenni a telefont, mint mondta: Kamala Harrisnek alelnökként semmi köze a hurrikán elleni védekezéshez, Joe Bidennel már beszélt és egyeztetett, Kamala Harris őt csak zavarja. 

Pogrányi Lovas Miklós, az AK vezető kutatója ismertette: országosan Kamala Harris vezeti a felméréseket, de az úgynevezett hét csatatérállamból, ahol el fog dőlni a választás, csak négyben vezet. De hiába áll négy helyen jobban az alelnök, az előnye sehol nem éri el az egy százalékot, tehát hibahatáron belüli. Plusz azt is meg lehet figyelni, hogy az olló szűkült. 

– Ha megnézzük a néhány héttel, néhány hónappal ezelőtti adatokat, akkor nem mondanám, hogy elolvad Harris előnye, de csökken – fejtette ki a vezető kutató. 

A műsorban szó volt még a woke térhódításáról, illetve a közvélemény befolyásolásáról. Pogrányi Lovas Miklós elmondta: tanárként azt tapasztalta, hogy 10 éve, amikor berobbant a woke, akkor a diákokat az LMBTQ-jogok érdekelték nagyon, mindenki ezt akarta kutatni, „véletlenül” mindegyiküknek ugyanaz a neomarxista terminológia jött elő a dolgozatában. Aztán a fő téma a fake news lett, és most kezdi felváltani a szociális média káros hatása. A fő kérdés, hogy mi a cél ezzel és ki lesz az, aki a végén megmondja, hogy kire haragudjatok, ki ellen lázadjatok és miért lelkesedjetek – hangsúlyozta.

Koskovics Zoltán megjegyezte: azok a hangulatok, életérzések, amiket közvetítenek a populáris zenéken, a hollywoodi filmeken vagy még inkább a Disney-n vagy a Netflixen keresztül, azok befolyásolják – elsősorban a fiatalok – értékítéletét politikai témákban is.

„A rossz hír az, hogy Hollywood, a Disney, a Netflix fullba tolta a woke-ot nyolc éven keresztül, aminek olyan pusztító hatása volt az elmékre, amelyet kezelni kell. A jó hír az, hogy megy tönkre mind a három” – mondta az Alapjogokért Központ geopolitikai elemzője. 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában