Kampány

2024.11.10. 07:33

Tízmilliárd dolláros nagyságrendben költöttek politikai reklámokra az idei amerikai választáson

Megközelítette a tizenegy milliárd dollárt a 2024-es amerikai elnökválasztás teljes kampányreklám-költése – derül ki az amerikai politikai reklámok figyelésével foglalkozó AdImpact nevű szervezet szombaton kiadott összegzéséből.

MW

Kamala Harris és Donald Trump látható a mobiltelefon képernyőjén

Forrás: AFP

Fotó: Dilara Irem Sancar

Kamala Harris, illetve előtte Joe Biden politikai kampányreklámjainak értéke 880 millió dollár volt, míg 

Donald Trump teljes elnökválasztási kampánya során ennek kevesebb mint felét, 425 millió dollárt fordítottak hirdetésekre.

Ezen kívül a demokrata párti elnökjelölti kampányra külső szervezetek további 1,8 milliárd dollárt költöttek, míg a republikánus választási hadjáratra 1,4 milliárd dollárt fordítottak a párthoz tartozó külső csoportok.

Az elnökválasztással egy időben tartott kongresszusi választáson a felsőház, azaz a szenátus 33 tagjának megválasztását összesen 2,6 milliárd dollár értékű kampányhirdetés kísérte, amiből 1,4 milliárd dollárt a demokrata, míg 1,2 milliárdot a republikánus jelöltekre költötték a pártok, illetve kapcsolódó szervezetek.

A legdrágább szenátusi verseny Ohio állam szenátori pozíciójáért zajlott, ami 538 millió dollárba került, és a republikánus jelölt Bernie Moreno győzelmét hozta a 6 éven keresztül hivatalban lévő demokrata Sherod Brown-nal szemben.

A Kongresszus alsóháza, a képviselőház 435 tagjának megválasztása érdekében a két párt színeiben induló jelöltek összesen 1,7 milliárd dollárnyi reklámot tettek közzé, amiből 940 millió dollár a Demokrata Párt és szervezetei, míg 760 millió a Republikánus Párt, vagy pártokhoz közel álló külső szervezetek kasszáját terhelte.

A 2024-es amerikai választásokon számos térségben tartottak helyi választásokat különböző pozíciókra, amelyek reklám-költségvetése összesen 2,9 milliárd dollár volt. A legtöbbet, 122 milliót Floridában, a marihuána fogyasztásának legalizálásáról szóló népszavazás kampányára költötték a kezdeményezés támogatói és ellenzői.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában