2021.02.24. 13:02
Mit kell tudni a 2021-es tartalommarketing trendekről?
Aki lemarad, az kimarad – akár így is megfogalmazhatnánk azon webáruház tulajdonosok szomorú sorsát, akik valamilyen oknál fogva nem tartanak lépést a tartalommarketing legújabb trendjeivel, és nem fejlesztik a marketingstratégiájukat, immáron már teljes mértékben a digitális világ kritériumaira szabva.
Thoughtful woman person looking to the laptop screen while sitting at the desk.
Fotó: freepik
Folyamatosan változó terület
A webáruház készítésének egyik legfontosabb fázisát, a tartalommarketinget ne egy stagnáló, változatlan jelenségnek fogjuk fel. A versenyben maradás feltétele ugyanis az, ha képesek vagyunk beleállni az újba, lépést tartani a haladással. Lássuk tehát, mi vár ránk idén ezen a téren!
2021 meghatározó újdonságai – célkeresztben a felhasználói élmény
A Google már tavaly májusban bemutatta a Core Web Vitals frissítést, ami elsősorban az algoritmusok finomhangolásában játszik nagy szerepet. A felhasználói igények nagyobb hangsúlyt kaptak, precízebben lehet azokat mérni, konkretizálni. A frissítés ranking tényezővé vált, így két közel azonos tartalommennyiséggel operáló weboldal közül az kap jobb helyezést, amely gyorsabban reagál a felhasználó igényeire, és stabilabb a vizuális elemek megjelenítése terén. Ez a trend 2021-ben is hangsúlyos marad.
SEO szövegírás 2021 – főszerepet játszhatnak a mobilok
Az elmúlt években végzett felmérések szerint az átlagemberek jóval többet használják a mobiljukat a netes böngészésre, mint például az asztali számítógépüket. Tudja ezt a Google is, így 2021 májusára tette azt a végső időpontot, amelyen túl a weboldalak listázási eredményét nagymértékben meghatározza az is, hogy az adott honlap mennyire kényelmesen böngészhető okostelefonon keresztül.
Már nem kell soká várni a teljes írói szabadságra?
A BERT névre keresztelt mesterséges intelligenciát nem kell bemutatni senkinek, aki otthonosan mozog a keresőoptimalizálás világában. BERT a felhasználók keresési szándékának megértését egy teljesen új szintre emelte, ahol nemcsak a lexikális kétértelmű megnyilvánulások, de a szinonimák is számítanak. A szövegíró nem a keresőmotorokat „szólítja” meg, hanem a felhasználót. Ez pedig egy könnyedebb stílusú, nem annyira tűpontosan megkreált szövegírást eredményez.