Hirdetés

2 órája

Hogyan segíthet a Facebook és az Instagram a weboldalad népszerűsítésében?

A két legnépszerűbb közösségi média platform még ma is óriási lehetőséget jelenthet vállalkozásod számára, ha okosan használod őket. Hogyan segíthetnek a Meta tulajdonában álló oldalak? Milyen alternatív marketing technikákkal lendítheted még fel az üzleted? Alábbi cikkünkből kiderül!

PR cikk

Forrás: 123rf.com

Releváns tartalmakkal érheted el a célközönséged

Szórakoztató és edukatív tartalmak készítésével még mindig rengeteg potenciális ügyfelet és vásárlót érhetsz el a közösségi médiában. Mindenekelőtt érdemes egy kis piackutatást végezni és kideríteni, hogy a közönséged milyen típusú tartalmakra lehet vevő. Nézz szét bátran a konkurencia háza táján, és mérd fel pontosan a közönséged igényeit, hogy a tartalommarketing biztosan sikeres legyen.

Melyek a legnépszerűbb tartalmak a közösségi médiában?

  • A rövid, jellemzően 60 másodpercnél rövidebb videók. Ezek a videók elsősorban a TikTok-kal együtt robbantak be, viszont már a Facebook és az Instagram is egyre sűrűbben ajánlja őket a felhasználók számára. Sikerük abban rejlik, hogy a videók rendkívül könnyen fogyaszthatók, és az emberek szívesebben néznek meg egy-egy rövid videót, mint egy hosszabb, kifejtősebb tartalmat a neten.

Könnyen a weboldaladra irányíthatod a látogatókat

A közösségi média profilod leírásában mindig tüntesd fel a honlapod címét, hogy a látogatóid könnyen megtalálják a weboldalad. Azonban a posztjaidban is linkelheted az oldalad, így még több ember figyelmét felhívhatod rá. A legnagyobb átkattintási arányt akkor érheted el, ha a posztod színvonalas, a weboldaladdal kapcsolatban pedig felkelted az érdeklődést – magyarul a felhasználóknak azt kell érezniük, hogy valóban nyernek valamit a honlapodra való kattintással.

Célzott hirdetésekkel növelheted a forgalmad

Posztjaid és weboldalad egyaránt célzottan hirdetheted. Azonban ha nem vagy jártas a hirdetéskezelésben, akkor mindenképp bízd egy rutinos marketing csapatra a feladatot, hiszen a hirdetésnek a közönség meghatározása és a szöveg, illetve a képi világ terén is profinak kell lennie.

Napjainkban pedig a Facebook és az Instagram is egyre inkább a hirdetések felé tereli a vállalkozókat. Ugyanis önerőből, organikusan már egyre nehezebb forgalmat generálni, ezért a siker érdekében már szinte kötelező hirdetéseket létrehozni. Persze magas minőségű bejegyzésekkel még mindig sok ember elérhető, de erre már egyre kevésbé lehet alapozni.

Mi segíthet még a közösségi média marketingen kívül?

A social media posztok gyártása és hirdetése mellett érdemes olyan bevált eszközöket is bevetni, mint a SEO (keresőoptimalizálás) vagy a Google Ads. Így több fronton is elérheted a célközönséged, és napról napra növekedhetsz a vállalkozásoddal. Persze minden esetben tanácsos szakértőkhöz fordulni, hiszen amatőr kampányokkal csakis a pénzed fogod égetni.

Keresőoptimalizálás segítségével például kifejezetten a számodra fontos kulcsszavakra készülhetnek tartalmak, amelyek a Google nem fizetett (organikus) találati listájában foglalhatnak el előkelő pozíciókat. Ugyan a hirdetésekhez képest egy lassabb marketing stratégiáról van szó, viszont közép- és hosszú távon garantáltan megéri. Ha még nem ismered a keresőoptimalizálás fortélyait, de érdekel a téma, akkor egy személyre szabott SEO képzés jelenti a megoldást.

A Facebook és az Instagram egyaránt nagyszerű lehetőségeket biztosít, ha a weboldalad szeretnéd népszerűsíteni. Ehhez elsősorban a célközönséged ízlésének megfelelő posztokra és precízen beállított hirdetési kampányokra lesz szükséged. Azonban a közösségi média marketingbe csakis a legnagyobb tudatossággal érdemes belevágni, ezért ha bizonytalan vagy a posztok gyártásában vagy a hirdetéskezelésben, inkább kérj fel profi külsősöket a munkára.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában