Életmód

2017.01.29. 21:40

Boldog (és) Duna-Fitt

Dunaújváros - Egy, sportos életmódot folytató olvasónk, Boldog Szilvia kereste meg szerkesztőségünket azzal a panaszával, hogy a Duna-Fitt sportcentrumban a teljes áron megváltott bérletével nem tudta százszázalékosan igénybe venni a sporteszközöket, mivel azok egy része huzamosabb ideje használaton kívül van.

Várkonyi Zsolt

Elmondása szerint kisebb megszakítással hét éve veszi igénybe a Duna-Fitt Sportcentrum edzőtermének szolgáltatásait, hónapról hónapra megújítva a bérletét. Az utóbbi hónapokban azonban egyre több eszközre volt kitéve a rossz felirat. Ezt többször szóvá is tette a karbantartónál és a recepciósoknál, akik kezük széttárásán kívül láthatóan nem tettek semmit annak érdekében, hogy a színvonal változzon.

Tapasztalatait leírta a recepciónál az észrevételek, reklamációk, bejelentésére szolgáló füzetbe is. Ezzel kálváriája még nem ért véget, hiszen amikor e hónap 20-án belépve a sportcentrumba elolvasta az üzemeltető válaszát, úgy gondolta, hogy az mindennemű együttműködésre való hajlandóságot és üzleti hozzáállást nélkülöz, hiszen a kulcsmondat, miszerint a gépek javítása folyamatban van fél éve fennálló probléma.

A Duna-Fitt az egyik legnépszerűbb és legjobban felszerelt sportcentrum a városban. A berendezéseket eredeti alkatrészekkel javítják
Fotó: Ady Géza

Amikor két nappal később ismét belépett volna a bérletével, akkor a recepciós közölte vele: az üzemeltető cég sportrészlegének felelőse utasítására kizárólag napijeggyel mehet csak be. Ezt nem értette, hiszen 6000 forintért megvásárolt, érvényes bérlettel rendelkezik, amely a mai napig a birtokában van.

A recepciós azonban közölte, hogy adja vissza a bérlet váltásakor kapott nyugtát, és visszaadják a pénzt, ezzel megszüntetve a bérletét. Panaszosunk elmondása szerint ő a bérlet váltásakor nem kapott nyugtát. A recepciós által meglebegtetett számlatömbben azonban ott volt az övé is, amelyről azt vélelmezte, hogy az a vásárlás időpontjában nem állt rendelkezésre, és azt csak később állították ki, ezért a vásárlás időpontjában nem is adhatták át neki.

Boldog Szilvia szerint, amennyiben a Duna-Fitt több fajta bérletet és jegyet értékesít, a vendégnek választási lehetősége van arra, hogy melyik lehetőség felhasználásával fizeti ki a szolgáltatás ellenértékét. Nem tud olyan szabályozásról, amely magában foglalná, hogy a tulajdonos, vagy bárki más meghatározhatja, hogy a már eladott bérletet önhatalmúlag visszavásárolhatja, illetve ellehetetlenítheti annak felhasználását.

Megkeresésünkre Simon János, a Duna-Fitt Kft. ügyvezetője elmondta, hogy cége hat éve bérbe adja ingatlanját, a Béke tér 3/a szám alatti fittnesstermét. A bérlők, vállalkozók vagy cégek sajnos néha változnak, a mostani már az elmúlt hat év alatt a negyedik. A tevékenységük a bérleti szerződésben van szabályozva, és a szerződés szerint kötelezettségük tájékoztatni az esetleges szolgáltatási színvonalban bekövetkezett negatív irányú változásokról a szolgáltatásukat igénybe vevőket.

A jelenlegi üzemeltető tájékoztatása alapján 2015 novembere óta egy budapesti vállalkozó folyamatában látja el a terem gépeinek karbantartását, javítását és az alkatrészek beszerzését. Bizonyos alkatrészeket azonban csak több hónapos beszerzési határidőre vállalt a vállalkozó, hiszen az alkatrészeket az USA-ból kell beszerezni. Ezáltal cserélték le a többi között a futógépeket és az úgynevezett ellipszis gépeket is cserélik a szerződéses ütemben.

- A 2017 januárjában vásárolt havi bérlet a Duna-Fitt Sportegyesület bérlete. A szolgáltatási problémák ellenére a hölgy ezt a bérlettípust vásárolta. Kértem a sportegyesület elnökhelyettesét, hogy fizessék vissza a hölgy bérletének az árát. Az összeget a recepcióra letétbe helyezték a hölgy nevére, a két alkalmat pedig térítésmentesen számolták el.

A Duna-Fitt ügyvezetője egyúttal megkérte az üzemeltető cég részlegvezetőjét, hogy adjon a panaszosunknak személyes ajánlatot a sportolás folytatására, amely szerint, amíg a gépjavítások és cserék be nem fejeződnek, személyes meggyőződése alapján váltson napijegyet, így csökkentheti az ebből fakadó kellemetlenségeket. Ezt a tájékoztatást a hölgy számára írásban megadták.

Természetesen a szolgáltató cég a gépek karbantartásának befejezésekor a havi bérlet lehetőségét újból felajánlják. Az esetleges kellemetlenségért pedig vendégük szíves elnézését kérik.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!