Jótékony testmozgás

2016. február 14., 18:05 szerző: DH
hozzászólás
Eddig az egészséges életmódhoz elengedhetetlen kiegyensúlyozott táplálkozásról ejtettünk szót, most lássuk a sportolás, testmozgás jótékony hatásait.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

Beállítottság kérdése, hogy valaki egyedül, teljes mértékben a feladatokra koncentrálva szeret edzeni, vagy inkább közösségben, edző által tartott foglalkozás keretében. A helyszín gyakorlatilag mindegy, hiszen otthon is végezhetünk nagyon hasznos gyakorlatokat - a lényeg, hogy rendszeresen sportoljunk. A gyerekek 17-18 éves korukig csak a saját súlyukkal végezhetnek gyakorlatot, hiszen a fejlődő szervezet számára káros hatásai lehetnek az ilyenfajta túlterhelésnek. Tehát, nekik a kardio-gyakorlatokat, a futógépet, az elliptikus gépet ajánlom elsősorban. Utána viszont jöhet a többi kondigép! Szeretném azt a tévhitet is eloszlatni, hogy a mozgásszervi problémákkal küszködőknek, esetleg térdműtéten átesetteknek nincs lehetőségük mozogni. Ha tréner-szakember segítségét kérik, nemcsak biztos vagyok benne, hanem a tapasztalataim alapján bizton állíthatom, lehet találni megfelelő mozgásformákat. Ezekkel nem mondom, hogy gyors, viszont hosszútávú eredményeket lehet elérni. Ha pedig ragaszkodunk az otthon végezhető gyakorlatokhoz, akkor is végtelen a lehetőségek tárháza. Én például hatékonynak tartom a gumiszalaggal, vagy kettlebell golyókkal végzett gyakorlatokat, de fittlabdát, vagy kézisúlyzókészletet is „hívhatunk segítségül”. Ezek az eszközök ráadásul praktikusak is, hiszen nem foglalnak el nagy helyet. De egy nagy séta, vagy gyorsgyaloglás a szabadban szintén növeli az állóképességünket.

Zsemberi János
szakedző

DH

hozzászólás

Hozzászólások