Hírek

2013.07.30. 19:20

Újvárosiak a Kékszalag Nagydíjon

Dunaújváros – A balatoni Kékszalagon dunaújvárosiakkal is találkoztunk. A tengeri bajnokság magyar bajnoka és lapcsoportunk egyik munkatársa is ott volt.

Várkonyi Zsolt

Az első Kékszalagot 1934-ben rendezték meg, amelynek az volt a célkitűzése, hogy az akkori Magyar Vitorlás Yacht Szövetséghez tartozó hajók számára olyan Balaton kerülő gyorsasági versenyt indítsanak, amelyen osztályra és nagyságra való tekintet nélkül bárki részt vehet. A teljesen nyílt bajnokság szabályai a későbbiek során némileg megváltoztak, de ez a szellemiség a hosszú évtizedek alatt is megmaradt. Idén a 45. Kékszalag Nagydíj 155 kilométeres Balaton tókerülő távját a július 24-én reggel 9- kor elrajtolt résztvevőknek negyvennyolc órán belül kellett teljesíteniük. Ez a több mint ötszáz benevezett egységből háromszázharminchétnek sikerült, közöttük két dunaújvárosi érdekeltségű hajónak is.

A versenyzők joggal reménykedtek abban, hogy a kétnapos limitidőn belül könnyedén teljesítik a távot. A Balaton azonban „kisimult”, tükörfényes arcát mutatta, ezért kínkeservessé vált a célba jutás. A versenyt megnyerő Litkey Farkasról és csapatáról már korábban írtunk, most a dunaújvárosiak szerepléséről számolunk be. Az YS-II osztály Sáfián László kapitánysága alatt az ötödik helyezett Dolce Vita legénységének tagja volt Szabó Ferenc, aki civilben a dunaújvárosi Szuperinfó ügyvezető igazgatója. „Nagyon akartuk a dobogót, de a vitorlázás sokváltozós egyenlet, és mint az életben, a szél itt sem mindenkinek egyformán fúj. A mezőny fele 28-30 óra alatt ért célba, a kevés szél miatt közel kétszáz egység nem tudta szintidőn belül teljesíteni a távot. Nekünk végül 26 óra 44 perc alatt sikerült, az abszolút befutási sorrendet tekintve százharmincnyolcadikként.”

A csapat az eredményhirdetés után (jobbról a második Szabó Ferenc)

A magát lelkes amatőrnek valló Szabó Ferenc évtizedek óta rabja és szerelmese ennek a sportnak, elmondta, hogy túraversenyként ez a legnagyobb megmérettetés a Balatonon. Korábban értek már el sokkal jobb eredményeket is, hiszen 2009-ben kategóriájuk legjobbjai voltak, míg néhány évvel ezelőtt álltak már a dobogó második és harmadik fokán is. A másik dunaújvárosi érdekeltségű, az 8mOD osztályban induló és idén kategóriájában tizenötödik helyen teljesítő Montana fő támogatója a dunaújvárosi DAK Acélszerkezeti Kft. (DAK). Legénységének egyébként állandó tagja Tarány Gábora kft. ügyvezető igazgatója is, aki kivé- telesen nem tudott részt venni a versenyen, távollétében a hajó kormányosát, dr. Keszthelyi Gábort kérdeztük.

„Az előrejelzésekkel ellentétben jó széllel kezdődött a verseny, sajnos estére Balatongyörök magasságában a szél szinte teljesen leállt. A part menti lokális, termikus szelekkel tovább tudtunk volna haladni, de sajnos akkor rosszul döntöttünk és több mint hat órát töltöttünk a Keszthelyi-öbölben. Így is 26 óra 10 perc alatt sikerült teljesíteni a távot, amely az abszolút befutási sorrendet tekintve a 119. helyet jelentette számunkra. Az elmúlt nyolc évben kategóriánkban rendre a legjobb tíz között végeztünk, ez most nem így történt. A DAK-Montana csapatával kiegészülve a DAK Sailing team rendszeres résztvevője a Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokságnak, amelyet minden évben az Adriai-tenger horvátországi szakaszán rendeznek meg. A tengeri versenyen úgynevezett one design, azaz egyforma bérhajókból álló flotta hajóit sorsolják az indulók között. Ez azt jelenti, hogy teljesen egyforma hajókkal versenyzünk és igazából csak a vitorlázó tudás dönt. A jelenlegi, egyébként háromszoros magyar bajnok-csapat idén is címvédésre készül.”

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!