2008.04.07. 02:27
dKözépiskolai illemtanórák
Budapest (mti-press) - Miközben a tanárok és diákok között itt-ott felmerült atrocitásoktól hangos a média, vannak fiatalok, aki éppen jólneveltségből, illemtudásból, viselkedési kultúrából vizsgáznak egy immár hagyománnyá nemesedett, országos verseny keretében.
Az idén 56 középiskola növendékei mérettették meg magukat ilyen szempontból, az áprilisi, győri döntőbe jutás reményében. Ajánlatos volt utánanézni, hogy melyik kézzel kell venni ételt a tálcáról a mohamedán országokban annak a középiskolásnak, aki helyt akar állni az illemtanverseny országos döntőjén.
Az április 10-11-én Győrött megrendezett verseny résztvevői azt is tudják, hogy a kézcsókot alkalmazzák-e üdvözlésképpen Finnországban. Az illemtani ismeretekkel a viselkedéskultúra és kommunikáció című tantárgy keretében vértezik fel a diákokat. Játékosan, megannyi szituáció kitalálásával, elő-adásával. Imitálnak sajtókonferenciát, felvételi interjúkat az órákon. Közben megtanulnak választékosan beszélni, emberek között mozogni. Előnyt szereznek maguknak, ha meg tudnak jelenni, öltözékük az alkalomhoz illő, tudnak viselkedni, s összességében jó benyomást keltenek egy-egy munkahelyi felvételi interjún vagy bárhol másutt. Mayer Zoltán, a verseny ötletadója, viselkedéskultúra-oktató, egyébként matematika-fizika szakos tanár évtizedes tapasztalata szerint jobban rögződik: egy fiatalembertől elvárható, hogy séta közben a lány bal oldalán haladjon, ha tudja, hogy ez a szokás a középkorban alakult ki. Amikor a férfiak a kardot a bal oldalukra kötötték, s szükség esetén onnan rántották ki a hüvelyéből.
Hogy a hölgy inzultálásának még a gyanúja se merüljön fel, miközben a kard után kaptak, hódolatuk alanyát jobb oldalukra kérték.
Az illemtanversenynek már történelme van a város intézményében. Az elsőt 2001-ben rendezték megyei szinten, majd a megyei versenyt előbb régióssá, aztán a negyedik évben már országossá terjesztették ki. Mayer Zoltán meg-győződéssel vallja, hogy pedagógiai törekvésük eredménnyel jár, ha az illemtant az erkölcsi neveléssel kapcsolják össze. Ha pedig a nevelés egészét átszövi az illem tanítása, akkor valamennyi pedagógus hozzáteheti a magáét, függetlenül attól, hogy fizika, informatika vagy magyar irodalom szakos.
Az április 10-11-én Győrött megrendezett verseny résztvevői azt is tudják, hogy a kézcsókot alkalmazzák-e üdvözlésképpen Finnországban. Az illemtani ismeretekkel a viselkedéskultúra és kommunikáció című tantárgy keretében vértezik fel a diákokat. Játékosan, megannyi szituáció kitalálásával, elő-adásával. Imitálnak sajtókonferenciát, felvételi interjúkat az órákon. Közben megtanulnak választékosan beszélni, emberek között mozogni. Előnyt szereznek maguknak, ha meg tudnak jelenni, öltözékük az alkalomhoz illő, tudnak viselkedni, s összességében jó benyomást keltenek egy-egy munkahelyi felvételi interjún vagy bárhol másutt. Mayer Zoltán, a verseny ötletadója, viselkedéskultúra-oktató, egyébként matematika-fizika szakos tanár évtizedes tapasztalata szerint jobban rögződik: egy fiatalembertől elvárható, hogy séta közben a lány bal oldalán haladjon, ha tudja, hogy ez a szokás a középkorban alakult ki. Amikor a férfiak a kardot a bal oldalukra kötötték, s szükség esetén onnan rántották ki a hüvelyéből.
Hogy a hölgy inzultálásának még a gyanúja se merüljön fel, miközben a kard után kaptak, hódolatuk alanyát jobb oldalukra kérték.
Az illemtanversenynek már történelme van a város intézményében. Az elsőt 2001-ben rendezték megyei szinten, majd a megyei versenyt előbb régióssá, aztán a negyedik évben már országossá terjesztették ki. Mayer Zoltán meg-győződéssel vallja, hogy pedagógiai törekvésük eredménnyel jár, ha az illemtant az erkölcsi neveléssel kapcsolják össze. Ha pedig a nevelés egészét átszövi az illem tanítása, akkor valamennyi pedagógus hozzáteheti a magáét, függetlenül attól, hogy fizika, informatika vagy magyar irodalom szakos.
Az április 10-11-én Győrött megrendezett verseny résztvevői azt is tudják, hogy a kézcsókot alkalmazzák-e üdvözlésképpen Finnországban. Az illemtani ismeretekkel a viselkedéskultúra és kommunikáció című tantárgy keretében vértezik fel a diákokat. Játékosan, megannyi szituáció kitalálásával, elő-adásával. Imitálnak sajtókonferenciát, felvételi interjúkat az órákon. Közben megtanulnak választékosan beszélni, emberek között mozogni. Előnyt szereznek maguknak, ha meg tudnak jelenni, öltözékük az alkalomhoz illő, tudnak viselkedni, s összességében jó benyomást keltenek egy-egy munkahelyi felvételi interjún vagy bárhol másutt. Mayer Zoltán, a verseny ötletadója, viselkedéskultúra-oktató, egyébként matematika-fizika szakos tanár évtizedes tapasztalata szerint jobban rögződik: egy fiatalembertől elvárható, hogy séta közben a lány bal oldalán haladjon, ha tudja, hogy ez a szokás a középkorban alakult ki. Amikor a férfiak a kardot a bal oldalukra kötötték, s szükség esetén onnan rántották ki a hüvelyéből.
Hogy a hölgy inzultálásának még a gyanúja se merüljön fel, miközben a kard után kaptak, hódolatuk alanyát jobb oldalukra kérték.
Az illemtanversenynek már történelme van a város intézményében. Az elsőt 2001-ben rendezték megyei szinten, majd a megyei versenyt előbb régióssá, aztán a negyedik évben már országossá terjesztették ki. Mayer Zoltán meg-győződéssel vallja, hogy pedagógiai törekvésük eredménnyel jár, ha az illemtant az erkölcsi neveléssel kapcsolják össze. Ha pedig a nevelés egészét átszövi az illem tanítása, akkor valamennyi pedagógus hozzáteheti a magáét, függetlenül attól, hogy fizika, informatika vagy magyar irodalom szakos.
Hogy a hölgy inzultálásának még a gyanúja se merüljön fel, miközben a kard után kaptak, hódolatuk alanyát jobb oldalukra kérték.
Az illemtanversenynek már történelme van a város intézményében. Az elsőt 2001-ben rendezték megyei szinten, majd a megyei versenyt előbb régióssá, aztán a negyedik évben már országossá terjesztették ki. Mayer Zoltán meg-győződéssel vallja, hogy pedagógiai törekvésük eredménnyel jár, ha az illemtant az erkölcsi neveléssel kapcsolják össze. Ha pedig a nevelés egészét átszövi az illem tanítása, akkor valamennyi pedagógus hozzáteheti a magáét, függetlenül attól, hogy fizika, informatika vagy magyar irodalom szakos.
Hogy a hölgy inzultálásának még a gyanúja se merüljön fel, miközben a kard után kaptak, hódolatuk alanyát jobb oldalukra kérték.
Az illemtanversenynek már történelme van a város intézményében. Az elsőt 2001-ben rendezték megyei szinten, majd a megyei versenyt előbb régióssá, aztán a negyedik évben már országossá terjesztették ki. Mayer Zoltán meg-győződéssel vallja, hogy pedagógiai törekvésük eredménnyel jár, ha az illemtant az erkölcsi neveléssel kapcsolják össze. Ha pedig a nevelés egészét átszövi az illem tanítása, akkor valamennyi pedagógus hozzáteheti a magáét, függetlenül attól, hogy fizika, informatika vagy magyar irodalom szakos.
Az illemtanversenynek már történelme van a város intézményében. Az elsőt 2001-ben rendezték megyei szinten, majd a megyei versenyt előbb régióssá, aztán a negyedik évben már országossá terjesztették ki. Mayer Zoltán meg-győződéssel vallja, hogy pedagógiai törekvésük eredménnyel jár, ha az illemtant az erkölcsi neveléssel kapcsolják össze. Ha pedig a nevelés egészét átszövi az illem tanítása, akkor valamennyi pedagógus hozzáteheti a magáét, függetlenül attól, hogy fizika, informatika vagy magyar irodalom szakos.
Az illemtanversenynek már történelme van a város intézményében. Az elsőt 2001-ben rendezték megyei szinten, majd a megyei versenyt előbb régióssá, aztán a negyedik évben már országossá terjesztették ki. Mayer Zoltán meg-győződéssel vallja, hogy pedagógiai törekvésük eredménnyel jár, ha az illemtant az erkölcsi neveléssel kapcsolják össze. Ha pedig a nevelés egészét átszövi az illem tanítása, akkor valamennyi pedagógus hozzáteheti a magáét, függetlenül attól, hogy fizika, informatika vagy magyar irodalom szakos.