Hírek

2013.11.17. 18:35

Aki fát ültet, az a jövőben gondolkodik

Sálfa ligetben született, és az indiai szent fügefa alatt világosodott meg Buddha, esernyőcserjéből készült Noé bárkája. A jubiláló Marketing klub facsemetéiből kialakított emlékpark is eséllyel indul a legendák keletkezési helyszíneként...

Szente Tünde

Marketingfogásnak is minősíthetjük azt a sokakat lázba hozó november 16-i attrakciót, amelynek eredményeként tavaszra a Kádár-völgyben húsz plusz egy facsemete rügyfakadását remélik a „HÍD” Egyesület Dunaújvárosi Marketing klubja alapításának húsz éves évfordulóját faültetéssel és emléktábla állításával (lomb)koronázók.

A késő őszi pikniket egybekapcsolták nagytiszteletű Éberhardt Béla erdőmérnök, nyugalmazott városi erdész legújabb, meglehetősen abszurd, „Nem ismerem a fákat” címet viselő kötetének erdészházi bemutatójával, vetítettképes előadásával, mi másról, mint az egyszikű, kétszikű fákról, kétszikű növényekről, no, és persze, a ritkaságszámba menő többszikű zárvatermő fáról. A bevezetőben található állítások is tőle plagizálódtak, de ha kézbe veszik a minden értelemben környezetbarát könyvet, nemcsak a főszereplők, a fák, hanem az általuk ihletett irodalmi szemezgetések is szépséggel töltik el a lelkünket. Arról nem is szólva, hogy mesterünk előbb utóbb elvezet a „Villám otthonából” a „Boldogság völgyébe”...

A fákat ültető, emlékparkot alapító marketingesek – szeretnék az ötvenedik évfordulót is itt ünnepelni... (Fotó: Szente Tünde)

De térjünk vissza a Kádár-völgyi falültetéshez, amelyről kiderült, hogy az erdészet munkatársainak hathatós közreműködése nélkül kevesebb szakszerűséggel zajlott volna, hála Horváth Tibor, az Erdészeti üzem vezetőjének és munkatársainak, van remény a jövő évi lombfakadásra...

– Húsz fát akartunk ültetni, de végül huszonegy jött össze, s mivel nyerő szám a huszonegy, húszat a húsz évre, egyet pedig a jövőnek szánunk – árulta el Mészáros Géza, a klub elnöke. – Egy fa ültetése is nagyszerű dolog, de huszonegy fáé már „teremtés”. Huszonegy fa elültetésével teremtünk egy életteret a maga növény- és állatvilágával, így mi is a teremtés részeseivé váltunk ezen a szép szombati napon. Tavasszal névadó bulit tervezünk, egy újabb rönköt helyezünk el, amin már feltüntetjük az emlékpark nevét. Szeretnénk, ha a város lakói, civil szervezetei is létrehoznák saját parkjaikat, amiket utána gondoznának is.

Kocsa László, a Marketing klub alapítóelnöke egy kocsányos tölgynél segített: – Ez a fa egy hosszú életű, nagyra növő fajta, abban bízom, hogy majd az unokám is gondozhatja. Két fát ültettünk, egyiket a családdal, a másikat egy baráti családdal közösen, mindegyik emlékeztet a barátságra, valamint a klubra.

Felesége, dr. Márku Valéria hozzáteszi: – Azt szeretnénk, ha a marketing klub ötvenedik évfordulóját is itt tartanák. Ha elkezdjük a fák telepítését, akkor reményeim szerint kicserélhetik díszfákra azokat a belvárosi fákat, amiknek sokkal inkább itt lenne a helyük.

A „HÍD” Egyesület Dunaújvárosi Marketing Klubja alapításának 20 éves évfordulóján kocsányos tölgyet, virágos kőrist, magas kőrist, korai és mezei juhart ültetettek.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!