2024.07.03. 13:00
Technológiai innovációt is bevetnek az M6-os legforgalmasabb szakaszainak felújításánál
Nagykarbantartási munkálatokat végez az M6-os autópálya Pest és Fejér vármegyei szakaszain a Colas Út Zrt. Két ütemben csomópontok, pihenők és 88 km pályaszakasz újul meg.
Forrás: magyarepitok.hu
Jelenleg is folyik a munka az M6-os autópálya Pest és Fejér vármegyei 32 kilométeres szakaszán, a 22+150-54+150 km szelvényei között. Az M6 Duna Autópálya Koncessziós Zrt. megbízásából a felújítás a jobb- és a bal pályán egyaránt megtörténik, így 64 kilométernyi sztráda felület kap új aszfaltréteget a Colas Út Zrt. kivitelezésében – olvasható a magyarepitok.hu portálon.
Azt, hogy mit jelent az autópálya esetében a nagykarbantartás, hogyan tervezték meg a munkálatok időzítését, a tereléseket, arról Kiss Imre Ádám, a Colas építésvezetője nyilatkozott a magyarepitok.hu portálnak.
![](https://cdn.duol.hu/2024/07/72mpSBPpqA4CxWz29xUiSr2M0Fyh7O_oGESmFoBFewQ/fit/750/499/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzUyMDA0MDZhMWQ1MjQyMWJiMzhjMTAwYTgyZTdkNTJi.jpg)
Tavaly a déli szakasz 24 kilométeren újult meg
Az M6 felújításának munkálatai 2023. május 2-án kezdődtek el. A tavalyi évben a 42+150 – 54+150 km szelvények között zajlott a felújítás.
A nagykarbantartás során 12 kilométer hosszan a jobb- és a bal pályatestek, továbbá az érintett útvonalon lévő Besnyői csomópont kapott új aszfaltréteget, így összesen 24 kilométernyi sztrádaszakaszon végezték el a nagykarbantartást.
2024-ben az északi szakaszon folytatódott a kivitelezés, az itt zajló munkálatokról számolunk be.
A legforgalmasabb sztrádaszakaszokon folyik a munka
A munkagépek április közepi felvonulását a forgalomterelés kialakítása előzte meg. Ez magában foglalja a forgalomterelés tervezését, engedélyeztetését, ami a közútkezelővel és a helyi önkormányzatokkal együttműködésben történik – mondta Kiss Imre Ádám, a Colas építésvezetője.
Ebben a munkaszakaszban kijelölik a terelőutakat, továbbá elkészítik a közlekedésben résztvevők és a lakosság számára a tájékoztatási anyagokat, hogy kellő időben értesüljenek a pályaszakaszon zajló munkálatokról.
Egyik sem egyszerű feladat, hiszen a sztráda legforgalmasabb részein zajlik a felújítás, Érd és Iváncsa térségében. A 2022-es forgalomszámlálási adatok szerint az előbbi szakaszon átlagosan naponta 35 648, míg utóbbin 25 699 jármű halad át. A tavaszi- és nyári csúcsforgalmi időszakokban ez a szám 46 ezer fölé ugrik.
A szakember elmondta,
a vasárnapokat, illetve ünnepnapokat leszámítva, minden napot felhasználnak arra, hogy az ütemtervnek megfelelően haladjanak a munkálatok. Az ütemezés során figyelembe vették a munkaszüneti napokat, valamint a nyári időszakban a megnövekedett forgalmat is.
![](https://cdn.duol.hu/2024/07/hLIJziOU0dckWKf1Bh8VwDswMZD0FAKZHZWFUs5SRUw/fit/750/499/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzAxNWM2NzkxNzZjYTQ2YzU4NjJkMDQyNjQyOTlhMmRj.jpg)
A projektben közel 90 ezer tonna aszfalt épül be a kötő- és a kopórétegbe
A munkafázisok ütemezése szintén az előkészítési szakasz része, ahogy annak megtervezése is, hogy mikor, mennyi aszfaltnak kell a munkaterületre érkeznie a Colas Zrt. saját dunaharaszti keverőjéből. Alvállalkozók bevonásával biztosítják a folyamatos anyagellátást.
A teljes projektben a kopóréteg kialakításához több mint 87300 tonna aszfaltot kell a felújítással érintett szakaszokhoz szállítani, majd beépíteni.
A pihenők és a csomópontok is megújulnak
A nagykarbantartási munkák fókuszában az említett szakaszokon – tudtuk meg Kiss Imre Ádámtól – a teljes útpálya felületén a kopóréteg cseréje áll. Ezenkívül, ahol az előzetes felmérések alapján már nem megfelelő, ott a kötőréteget is érintik a felújítási munkálatok.
A projekt keretében a pihenők és a csomóponti ágak, valamint az autópálya mérnökség és a keresztezőutak burkolatai is megújulnak. A kivitelezés során a forgalomtechnika kialakítása, valamint szükséges helyszíneken a szalagkorlátok szabályozása is a Colas feladatai közé tartozik.
Az aszfaltburkolatok cseréinek fő célja, hogy az újonnan beépített pályaszerkezeti rétegek a leghosszabb élettartammal rendelkezzenek és a legnagyobb biztonságot nyújtsák a rajta közlekedőknek.
Forrás, teljes cikk: Sándor Csilla / magyarepitok.hu